FANDOM

Aderon
Basfakta
Namn Aderon
Storlek Mycket Liten
Vanliga krafter Likt vanliga kargar inga specifika. Väldigt slumpvis
Färger Gul, crème, rödbrun, beige. Vanligen klädd i prickar, fläckar eller ränder.
Övriga karaktäristiska drag Smala pupiller, breda tassar med infällbara klor.
Styrkor Hörsel, Smidig, Vassa klor.
Svagheter Den fysiska styrkan och fysiska försvaret.
Historia
Härstamning Unknown
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej
 Aderonen är en underart till kargen, och bär med den många likheter. Aderonen påminner om ett lodjur, med vanligen kort svans och tofsar på öronen.

Särpräglade drag

Fysik

Som en underart till kargen bär de många likheter till rasen. Vad so mskiljer dem åt är att Aderonen ofta är ännu mer kattlik (eller i det här fallet, lodjurslik) i sin kropp och sitt beteende. Renrasiga individer har en kort svans, breda tassar som i nordisk snöklimat fungerar som snöskor, och klor som går att fälla in. 

Pupillerna och ögonen har samma egenskaper som ett kattdjurs; avsmala pupiller som enkelt och effelktivt kan anpassa sig till mörker och ljus. 

Färgmässigt så håller den sig oftast, men med undantag, efter en gul-röd färgskala i olika nyanser och intensiviteter. Gråa och ljusa exemplar är inte ovanligt i kallare klimat.

Mentalitet

Renrasiga Aderons är ovanliga, men de är olikt vrenen inte selektiva med sina partners. De lever oftast ensama. 

Magier

Likt kargen, så finns det ingen magi som är specifik för just Aderonen, men däremot kan den få nästan alla krafter utom vissa blodsätter. 

Övriga färdigheter

Historia och utveckling

Den Tidiga Åldern

-

Den Mörka Åldern

-

Kraftåldern

-

Modern Tid

I modern tid är Aderonen ovanlig, och renrasiga exemplar relativt få. 

Övrigt

I korsningar med Aderonen brukar örontofsarna vara bland de första som försvinner, vilket typder på att de kan vara svåra att ärva.