FANDOM

Område: Byoomi
Byoomi
Bild av MoonPhanter
Geografi
Namn Byoomi
Storlek 20 mil från öst till väst. 14-15 mil som längst från norr till söder.
Angränsande Områden Kawazatriskogen,

Raukakekedjan,
Höstskogen,
Storkärr

Klimat Varmt klimat med något svalare vinter. Ibland kan vinternätterna bli kyliga tack vare vindar från den närliggande bergskedjan, men det blir aldrig kallt.
Djurliv Mängder av sötvattenfiskar lever i sjön och de många bäckarna och floderna runtom. Rådjur, hjort och en hel del fåglar, samt en del djur från den angränsande Kawazatriskogen.
Flockar Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Utformning

Byoomi är ett område med lummig grön skog, vilket i folkmun ofta kallas för Byoomifallet. Det faktiska Byoomifallet är ett stort, vackert vattenfall med friskt bergsvatten i områdets mitt. Nedanför fallet ligger en mindre sjö från vilken bäckar och floder grenar sig ut i skogen. Ingen vet säkert var vattnet till fallet kommer ifrån, då det inte leder någon flod fram till det stora vattenfallet, utan det tycks falla direkt ur berget. Troligtvis går det en underjordisk flod under marken som sträcker sig från den närliggande Raukakekedjan. Vissa påstår att det är Kaitos livsvatten, och att det kan användas av skickliga helare för att läka alla möjliga skador.

Skogen består av bladträd, med många subtropiska inslag från den väldigt närliggande djungeln. Skogen är något svalare än grannområdet då det ligger högre över havet, men delar fortfarande en del likheter med djungelområdet i form av en livlig fauna med många varierande djurarter och en del liknande träd och växter.

Klimat

Varmt klimat med något svalare vinter. Ibland kan vinternätterna bli kyliga tack vare vindar från den närliggande bergskedjan, men det blir aldrig kallt.

Fauna

Mängder av sötvattenfiskar lever i sjön och de många bäckarna och floderna runtom. Rådjur, hjort och en hel del fåglar, samt en del djur från den angränsande Kawazatriskogen.

Flora

Kommer.

---

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Legender och myter

Det sägs att vattnet i Byoomifallet är Kaitos livsvatten, och att det kan användas i helande syfte.