FANDOM

Cestro
Basfakta
Namn Cestrovarg
Storlek Medel till mycket stor.
Vanliga krafter Raseri
Färger Starka, varierande färger, tydliga mönster.
Övriga karaktäristiska drag Manliknande kam, sabeltänder.
Styrkor Mycket muskelmassa, kraftiga käkar och tänder. Ofta sabeltänder.
Svagheter Ofta långsamma, känsliga för värme med deras tjocka pälsar.
Historia
Härstamning Unknown
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej

Särpräglade drag

Fysik

Cestrovargen härstammar ur urvargen, men har som ett eget släkte inte förändrats allt för mycket. Till utseendet är de ganska speciella: de har en grov, kompakt kroppsbyggnad som varierar emellan medelstor storlek och stor. Det har ofta mycket starka färgade mönster i pälsen, som förövrigt är väldigt tjock. Tjockheten på pälsen syns tydligast kring hals, nacke och manken. Det är inte ovanligt att de har manliknande kammar som sträcker sig från huvudet till manken. Pälsen brukar också vara lite längre på benen, för att klara hårdare klimat. De har även kraftiga, breda käkar med starka tänder. Att hörntänderna på en crestovarg är sabeltänder är ganska vanligt.

Mentalitet

Förr i tiden var det vanligt att cestrovargar levde i stora flockar, men detta har med tiden förändrats. De har genom tiderna setts som en bråkig ras. Nu är det en rätt ovanlig ras, och det är sällan en renrasig cestrovarg träffar en annan av dess sort. Men när det väl händer är de oftast väldigt vänliga på grund av deras bristande antal.

Magier

Den mest förekommande kraften hos cestrovargar är raseri, men det är inte allt för ovanligt att en de får andra elementära krafter utöver raseri. Däremot är det högst ovanligt att de besitter någon form av telepatiska eller mentala krafter, då de i sin grund är en väldigt fysisk ras som ofta använde sina krafter i strid.

Övriga färdigheter

Tack vare den stora kroppsmassan så besitter cestrovargen en högre grundstyrka och mer muskelmassa än vanliga vargar. De är mer eller mindre känd som krigarvarg då de i sina äldre dar var väldigt bråkiga. Deras främsta vapen är strid är deras råstyrka samt deras starka käkar och tänder.

Historia och utveckling

Den Tidiga Åldern

text

Den Mörka Åldern

text

Kraftåldern

text

Modern Tid

meeer text

Övrigt

text