FANDOM

Grottvargar
Basfakta
Namn Grottvargar
Storlek Mycket liten till liten
Vanliga krafter Ekolod
Färger Blekt gråa nyanser
Övriga karaktäristiska drag Magra, helt gråvita ögon
Styrkor Snabba reflexer, bra hörsel
Svagheter Deras blindhet, ljus
Historia
Härstamning Troligtvis Blodbergens grottsystem
Ursprung Vitvargar
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej

Särpräglade drag

Fysik

2cwxht

Grottvargar är väldigt magra, vilket är en effekt av den näringsfattiga födan. De kan vid första anblick likna en zombie. Deras päls är väldigt, väldigt tunn, och skiftar i bleka, gråa nyanser. Eftersom de flesta grottvargarna är blinda och har gråvita ögon, då deras syn förtvinat efter åratal i mörker. Om de inte är helt blinda så ser de som mest bara grader av ljus och mörker.Deras storlek varierar mellan mycket liten till liten.

Mentalitet

De flesta grottvargar är tillbakadragna, skygga varelser av naturliga skäl. De har spenderat tusentals år separerade från resten av vargarterna i Numoori, och då de är blinda skiljer sig deras kroppspråk markant från seende vargars kroppspråk. Grottvargar kan därför upplevas som väldigt obehagliga och lite svårförstådda av andra vargarter.

Magier

Grottvargar har i princip bara en kraft, vilket är ekolod. De lärde sig att använda sig av ekon, likt fladdermöss, för att se i grottorna. 

Övriga färdigheter

Grottvargar har med tiden utvecklat sin hörsel och sin känsel till det bättre, då de förlorat synen. De har även ett effektivt underhudsfett som är väl lämpat för att klara det råa klimatet i grottorna. Däremot har de mycket svårare att klara riktigt kyliga och våta klimat klimat, eller stekande hetta - då deras päls är så tunn att den knappt ger något skydd. Deras hud och ögon är väldigt känsliga för starkt ljus, och det kan orsaka otrolig smärta för vargarna. De grottvargar som har en del av sin syn kvar kan få den direkt förstörd av solljuset. De kan anses som ganska handikappade varelser ute i övriga Numoori, på grund att de är så anpassade för grottlivet. De har utvecklat snabba reflexer, men är dessvärre inte särskilt uthålliga då de aldrig haft möjligheten till den slags i grottorna.

Historia och utveckling

Det sägs att grottvargar härstammar från Vitvargar, som någon gång för tusentals år sedan flydde ner i grottorna kring bergen, där de fastnade. På grund av det väldigt annorlunda klimatet, utvecklades vargarna till en väldigt speciell ras. Det var under gudarnas vrede det blev en spricka i bergen, som befriade grottvargarna. Ännu är de en väldigt främmande ras för resten av Numoori.

Den Tidiga Åldern

Fanns ej.

Den Mörka Åldern

Det sägs att de utvecklades då vitvargarna flydde in i bergen.

Kraftåldern

Instängda i bergen.

Modern Tid

Släpps fria yay!

Övrigt

Okänt.