FANDOM

Område: Höstskogen
Geografi
Namn Höstskogen
Storlek 26 mil från öst till väst. 10 mil från norr till söder.
Angränsande Områden Raukakekedjan,

Byoomi,
Storkärr,
Solstäppen,
Stormstäppen,
Blodbergen

Klimat Varmt och behagligt klimat året om.
Djurliv Blånäbbade svanar, kronhjortar, rådjur, vildhästar, vildsvin. Gott om gnagare och fåglar. En del stora insekter från det angränsande Storkärr.
Flockar Flocken Treontha har en del av sitt revir i skogens västligaste delar.

Utformning

Om du vandrar in från Raukakke-kedjan så kommer du att mötas av en märklig men mäktg syn - En eldfärgad skog som nästan tycks stå i lågor av alla sprakande färger och känslan av att du klivit rakt in i höstens årstid blir svår att undvika. Skillnaden är att här står årstiderna stilla, och skogen är fångad i denna vackra färgskala året om.

Klimatet är dock varmt och behagligt och det är långt ifrån höst som råder i skogen. Det är ett rikt växt och djurliv, och i skogens många djupa dammar och mindre sjöar kan du kan bland annat finna de stora vackra blånäbbade svanarna som är unika för området och som sades representera skogens själ och skönhet. Vargarna rörde därför inte dessa heliga fåglar för att inte reta upp skogsgudinnan Moriko själv.

Det sägs vara samma jordarter som gett Blodbergen dess röda färg som påverkat växtligheten i området, men de vargar som levt i området har många egna sägner och legender om skogen som varierar med varje varg du möter. Förbipasserande vargar har länge spritt historier om skogen och namnen varierar från Svanarnas skog, Eldskogen, Skog av Blod (troligen med inspiration från de närliggande Blodbergen) och mängder av varianter. Men de namn som vanligen använts nu mera är just Höstskogen.

Klimat

Varmt och behagligt klimat året om.

Fauna

Blånäbbade svanar, kronhjortar, rådjur, vildhästar, vildsvin. Gott om gnagare och fåglar. En del stora insekter från det angränsande Storkärr.

Flora

Kommer.

Skogen är höstfärgad året om, därav namnet. Träden blir aldrig gröna, och tappar heller inte sina blad.

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Flocken Treontha har en del av sitt revir i skogens västligaste delar.

Legender och myter

---