FANDOM

Även känd under namn som infernovarg och eldvarg. Är en relativt temperamentsfull ras med den unika blodsätten Lava.

Inferovarg
Basfakta
Namn Eldvarg, Inferovarg
Storlek Liten
Vanliga krafter Eldrelaterade krafter
Färger Varma och eldiga nyanser
Styrkor Extremt värmetåliga, snabba med att ta beslut
Svagheter Impulsiva, kyla och vatten
Historia
Härstamning Varg
Sub-raser Vargar med eldkrafter
Uppkomst Kraftåldern
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej

Särpräglade drag

Fysik

Rasen är liten till storleken men brukar inte har svårt för sin omgivning rent fysisk för det. Inferon är stark i kroppen och tålig, ofta med en värmeavstötande päls och ovanligt tjocka trampdynor för att kunna gå på nästintill stekande mark.

Inferon är alltid flammande i sina färger på ett eller annat sätt. De är sällan helt mörka för att undvika överhettning. Däremot är de inte speciellt köldtåliga, och fryser lätt när de utsätta för väta eller snö. 

Mentalitet

Rasen är en av de mest impulsiva utav landets många, och de hävdas att Inferon är lika hetlevrad som sitt element. 

Det är inte långt alls från sanningen, vilket också gör att rasen inte kommer speciellt bra överens med sina likar i större grupper. Inferon håller sig i ganska små flockar för att undvika bråk och osämja, men likfall är det svårt att undvika. Blandade flockar har sällan mer än två inferos samtidigt, då en utav dem sannolik lämnar flocken förr eller senare.

Vissa anser att rasen även är dominant trots sin knappa storlek, och inte drar sig för att bråka, men det är väldigt inviduellt.

Magier

Alla inferos har en eldkraft av någon typ. Saknas sådan så får inte vargen kallas infero, men det är mycket sällsynt att en renrasig infero föds utan eldkrafter av någon sort. 

Krafter som rasen också har lätt för är bland annat rök, glöd och explosion. 

Övriga färdigheter

Inferon är extremt värmetålig, till den grad att bara flytande lava kan upplevas brännande och farligt. 

Historia och utveckling

Kraftåldern

I samband med krafternas uppvaknande, sökte sig vargarna med eldkrafter upp varandra. Inferon kanske inte helt fanns som ras vid denna tid, men de flesta som i dagens läge har eldkrafter härstammar från dessa eldvargar. 

Någon gång under Kraftålder delade eldvargarna på sig, där en sida gick in i Numooris gemensamma gen-pool, och den andra föräldlades och blev till inferon man känner idag. 

Modern Tid

I folkmun kallas rasen ofta eldvarg eller inferno, och en infero kan bli förnärmad om man kallar den för något utav det. Det är inte en okänd ras, men vargar kan lätt i sin okunskap ta miste på en varg med eldkrafter och en ren infero.

Övrigt

En kargblandning med en infero-förälder har runt 80% sannolikhet att ärva eldens element. Liknanade statestik gäller andra korsningar med inferon, utom de raser som har starka anknytningar till vatten eller kyla.