FANDOM

Område: Itrozo
Itrozo
Bild av MoonPhanter
Geografi
Namn Itrozo
Storlek 20 mil från öst till väst. Ca 17 mil som längst från norr till söder.
Angränsande Områden Eriinari,

Silverpile,
Azhekaslätten,
Relictus,
Ötamon

Klimat Milt klimat, med ljumma somrar och kyligare, snöfria vintrar.
Djurliv Gott om småfåglar och gnagare. En del hjortdjur och grisar. Stora ormar och alligatorer.
Flockar Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Utformning

Itrozo är en mycket gammal men vacker skog som även är känd under namnet "Rosenskogen". Träden är åldrade, med tjocka, knotiga stammar och lummiga kronor. Runtom träden växer snår av mörkröda rosor, vilka sprider en behaglig doft i området och gör platsen väldigt vacker. Rosornas skönhet döljer dock faran, då deras taggar är giftiga. Där tycks ligga en känsla av mystik i luften. Luften är mild, med ljumma somrar och kyligare vintrar. Det faller dock aldrig någon snö i skogen, annat än där det gränsar till närliggande kalla områden.

Det finns gott om bäckar, åar och andra vattendrag i skogen, men den mest märkvärdiga är en flod vilken rinner från norr till söder, vilken längs sin väg leder till ett vattenfall. Floden faller i flera etapper över mörka klippor innan den fortsätter sin färd, och längs vattenfallets ena sida följer en sällsam stentrappa. Ingen vet vem som har skapat trappan, eller hur gammal den är. I floden lever flera arter av stora reptiler.

Klimat

Milt klimat, med ljumma somrar och kyligare, snöfria vintrar.

Fauna

Gott om småfåglar och gnagare. En del hjortdjur och grisar trivs i området, och runt och i floden återfinns en del stora ormar och alligatorer.

Flora

Kommer.

Itrozo är känt för sina giftiga rosor. I skogen finns även ett mörkt vattenfall som faller i flera etapper, och som kantas av en sällsam trappa vilken troligtvis har funnits lika länge som själva fallet.

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Legender och myter

---