FANDOM

Mivria
Mivria
Basfakta
Namn Mivria
Alias/Smeknamn Mivi?
O/G/N Neutral
Flock, Rang Qu, ej närvarande i flocken för stunden
Status Levande
Partner Ingen
Fysik
Ras Månvarg
Biras/attribut Unknown
Kön Hona
Ålder 45 m.år
Mankhöjd 72cm
Vikt Unknown
Primär Magi och Ev. Sekundär Magi Månkrafter
IRL
Spelas av Lin
Tidigare Spelare Unknown
Skapades 2008, Version 2
Aktiv Ja

Mivria är en månvarg som oftast förknippas med flocken Qu , och som spelas av Lin .

Historia

Brokig bakgrund

Om Mivrias föräldrars bakgrund?

Berätta om Sari, Nattvargarna, systrarna Soramei och Neisestra och om hennes far Sorbeths bakgrund.

Mivrias mormor var en vacker dimmvarg vid namn Sari. Hon bar dock månvargarnas tatuering, tack vare att en månvarg gått med i flocken sen ett par generationer tillbaka och flera i den dimmvargsflocken bar därför en dold tatuering, omedvetna om sitt blandade blods bakgrund. Sari's tatuering blev dock av en slump mer synlig än andra dimmvargar hade blivit, vilket skapade en skepticism i Dimmvargsflocken, som för övrigt var stolta över deras ursprung av att hålla sig renblodade och utan inblandning från främmande flockar. Sari's mor och Sari själv och hennes syster Suni blev sedda med skam, och fick en lägre plats i flocken, även om de bar lika mycket utspätt månvargsblod som de flesta andra dimmvargarna i flocken, med okunskapen om hur månvargarnas tecken vandrar från varg till varg genom generationerna. Sari hade stöd hos sin mor och sin syster, men skammen blev till slut för stor, och hon valde att lämna sin plats i sin flock, i hopp om att hennes mor och syster skulle få det bättre utan henne själv, som ansågs vara den största skammen.

Sari skulle ha det svårt att klara sig själv, och råkade sedan bara ut för mer olycka. Hon blev tillfångatagen av en demonbesatt nattvarg vid namn Temaoin. Han var en flockledare som drivits till vansinne och började utföra galenskapen tack vare demonen. Sari utsattes för många hemskheter av demonen, onda dåd utförda genom Temaoin's kropp, och när Sari väl lyckades fly så hade hon blivit dräktig med odjuret mot sin vilja. Svag, skadad och undernärd fick hon försöka ta sig fram och klara sig på egen hand. forts kmr

Mivria's tidigare liv

Mivria är född och uppvuxen i Ötamon , en skog som ligger på västra sidan av Numoori. 

Mer om föräldrar, syskon och varför hon lämnade dem, och om att hon återförenats med sin bror idag.

Mivria kommer till Qu

Allt förändrades när hon träffade Weed , som såg hennes potential och att hon var vilsen och behövde en familj. Qu har varit Mivrias sanna familj sedan dess.

Kärlekssagan

Mivria och Malvado s saga

Fysik

Gråsvart med bärnstensgula ögon. Har en måntatuering på baklåret.

Ärr

  • - Mivria är blind på högra ögat, med stora revor över ansiktet. Gavs av Malvado i strid.
  • - Har ärr över hela kroppen , men de mesta döljs i pälsen.

Personlighet och mentalitet

Mivria har gjort en stor personlig resa genom sitt liv där hon upptäckt allt från sorg, besvikelse till vänskap, glädje och kärlek. Den Mivria du möter idag i Numoori är en varg som är helt olik den som först kunde mötas. i början var hon rädd, osäker på sig själv och sin plats och framför allt - osäker på sitt egna mörker och ondska och hade problem med att finna styrkan i och hos månen. Idag är Mivria helt orädd för att möta faror och fiender så länge hon gör det med och för sin flock som betyder allt för henne. I sin flock nu har hon sin trygghet, sin familj och sitt hem där hon kunde accepteras för den hon var med både mörka och goda sidor. Hon finner även styrka i sina valpar, och självklart styrka i sina vänner och har idag en stark samhörighet med månguden Duraneir. I denna självsäkra trygga tillvaro kan hon möta allt. Även döden kommer hon att möta en dag. hennes livsvilja är stark, och det viktigaste för henne är att det skapas en trygg framtid för Qu, och att hon alltid kommer finnas där för sina valpar.  Idag ser Mivria sig själv som varken ond eller god då hon funnit vänner på båda sidorna. Med hennes egna befintliga mörker så har hon lyckats finna frid till slut, men kan då se bortom mörkret hos andra, även hennes fiender, för hon har själv varit där. Alla vargar har ett värde för henne så länge de kan visa tillit och lojalitet mot sin flock.  Hennes svaghet ligger i att hon ibland istället litar för mycket på vargar när de väl har vunnit hennes tillit. Vargar som bryter hennes tillit kommer hon ha väldigt svårt att förlåta, och hennes förtroende har de antagligen förlorat för gott även om du vinner hennes förlåtelse igen. En annan svaghet är också just den otroliga kärlek hon känner för så många, en kärlek som i många fall gör henne sårbar.

Idag ser vi dock en ärrad Mivria som lider mycket av misslyckade val hon gjort i livet, och hon kämpar med att finna sin inr frid och sitt egna lugn, och för att lyckas med detta så kan hon tvingas lämna Qu.

Magier

Månkrafter

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Soramei
Fader Sorbeth
Helsyskon Neisisari, Temari
Halvsyskon -
Valpar Aisu, Iwaku, Morg, Aimar
Barnbarn Filia Ignis, Lihai, Nahiez, Meilyr, Medeah, Morrow, Mikayo, Mithrile, Ira, Elphaba, Leviathan, Mirain, Midir m.fl
Barnbarnsbarn Achak, Thaerien, Cerridwen, Caedmond, Izusa, Ephesteria, Eirocalyphtica, Ethanimero, Ethiezthe, Namazu, Akuma m.fl
Far och morföräldrar Tamoin (morfar), Sari (mormor), Benero (farfar), Airi (farmor)
Föräldrars syskon Neisestra (moster), Mivora (faster)
Kusiner Mikah,
Övriga Släktingar Tamira (systerdotter)
Numoorimivriaslkttrd

Mivrias släktträd

Släkt

Valpar

Barnbarn

Annan släkt

Qu

Andra relationer

Citat

"Du är en Qu, om du väljer att vara en Qu. Du kan välja friheten som resten av oss. Alla i Qu har fått välja, och det är inte en lätt väg, men det ger frihet. Och om en av oss har svårt att hitta vägen, gör felsteg, eller fångas i mörkret, så hjälper vi och stöttar denne så länge som vår hjälp är önskad. Vi lämnar inte någon kvar. Vi hjälper dig, för vi är din familj. Vi är Qu."

- Mivria till Filia Ignis i rollet "It all changes"

"Minnen av oss blir odödliga, och det vi lämnar efter oss, blir odödligt. Vår styrka, vår tro, vår lojalitet och våra kunskaper kommer leva vidare genom våra fränder, bröder, systrar, avkommor, även när vi fallit. Där har vi vår sanna styrka som flock. Vi lär oss av varandra, och vi lär oss av våra misstag, gemensamt. Där har vi vår odödlighet, om vi överlåter oss till flockens öde."

 "Jag vet, att du länge sökte detta blod.Men jag vet också att detta inte kommer ge dig din frid." Hon såg på honom ett ögonblick och skakade på huvudet igen. Nej, min vän. Du har många ansikten kvar att finna. Många liv kvar att släcka. Allt för mycket blod kvar att spilla. Och jag är rädd för att du aldrig kommer bli nöjd. Jag är rädd för att du kommer jaga dem alla tills din egen tid är kommen.

Men det är inte min väg. Och jag kan inte hålla dig kvar här längre. Jag måste låta dig gå. Och jag måste finna mig själv igen. Det här inget liv för mig längre. Jag är för svag. För trött. Jag kan inte leda den här flocken längre. Jag vill att du tar över efter mig. Du får ta med dem som önskar på din jakt, min vän. Du får ta hand om dem. Leda dem, som önskar följa din väg mot blod och mörker. Qu är inte längre vad vi var. Qu har bara smärtan kvar. Qu är nu bara krigare. Det finns inget kvar.

Döda dem. Döda dem alla. De måste dö. Jaga dem tills inget finns kvar, tills Qu är fria eller tills Qu till slut bara är ett falnande minne av vår forna stolthet. Det finns ingen genväg genom mörkret längre. Qu kan inte fly längre. Qu måste möta allt som jagat oss så länge. Straffa dem som tagit våra vänners liv. Ta tillbaka det som var vårt, även om de mesta är fö evigt förlorat. För att återställa balansen, måste något offras.Men jag kan inte följa med er. Döden, och mörkret, skulle förgöra mig. Det förgör mig redan. Överallt omrking mig, jag ser bara blod. Alltid. Jag är färdig nu."

- Mivria till Damon i rollet "Bara början"

Trivia

  • Mivria är Lin's första karaktär på Numoori.
  • Mivria betyder "Vind" på månvargarnas språk Lucarni , vilket passade bra eftersom att hon var mer lynnig som yngre och försvann iväg som vinden. Hennes bror heter Temari , vilket betydde "Vän" och hennes syster Neisisari betydde månblomma (Neisi = Måne, Sari = Blomma).
  • Mivria är djupt troende av månvargarnas religion, och tillber Duraneir dagligen, och är övertygad om att hon hör honom tala till henne och att han är grunden till all hennes styrka. När hon ber så gör hon det bara på språket Lucarni, månvargsspråket, som hon talar flytande.
  • Den första vargen Mivria rollades mot i Numoori var Kyoko .

'

'