FANDOM

MoonPhanter, Phanter
Snabbfakta
Namn Jonna
Alias/Smeknamn MP/MPh/Kreft
Kön Kräfta
Ålder Augusti, 1993
Nuvarande ort Malmö
Hemort Skåne
Medlem sedan 2010,

version 3.

Medlemsstatus Moderator
A/I Aktiv
Karaktärer
Nuvarande karaktärer Se listan till vänster.
Tidigare karaktärer Se listan till vänster.

Numoorikräftan

Kallas vanligen för MPh, MP eller Kreft i chatterna. Är nästan alltid online, så ropa på mig i chatten om du behöver hjälp.

Som person

Oftast glad och positiv. Väldigt kreativ. Löjligt hjälpsam. Något virrig till och från. Har förvånansvärt mycket koll på små, onödiga och obskyra saker.

Karaktärer

Nuvarande

  1. Azazel
  2. Kilah
  3. Dimitrij
  4. Debwer
  5. Ghadam
  6. Yargol
  7. Arno
  8. Umbra
  9. Laali
  10. Even
  11. Airi
  12. Haru

Tidigare karaktärer

Adopterade

Bortadopterade

  • (Flera valpar till mina karaktärer och karaktärsdesigner, men inga "egna" karaktärer)

Oseriösa

Historia

2010

Blev introducerad till Numoori, då sidan fortfarande höll till på jinity, av sidans ena admin, Nevada.

Karaktärer skapade

  • Cuywendz
  • Azazel

2011

Var med om de många flytterna under jinitys' dödsryckningar. Skapade onödigt många karaktärer. Målade vargar till alla som ville ha bilder såväl för att öva som för att låta folk ha egna bilder som föreställde deras egna karaktärer (motverka bild-stöld, göra folk glada).

Karaktärer skapade

  • Knutten
  • Kazan
  • Razios
  • Stostine
  • Dimitrij
  • Kele
  • Gilbert Goodmate
  • Doris

Karaktärer som dog

  • Knutten - 28-02-2011 Dödad av Locura
  • Kazan - 17-06-2011 Dog av hög ålder
  • Gilbert Goodmate - 07-09-2011 Dödad av Nevada

2012

Målade på tok för många vargbilder åt alla som ville ha. Blev översvämmad av förfrågningar dagligen av personer som ville ha bilder och som undrade varför jag inte var klar med deras bild efter bara någon timma. Fick nog under sommaren och sade ifrån, varpå folk började inse hur mycket jag faktiskt målat och hur lång tid det tog. Tack och lov.

Karaktärer skapade

  • Phol
  • Silvertooshie
  • Detrena
  • Bivlinde
  • Debwer

Karaktärer som dog

  • Stostine - 22-03-2012 Halkade av en sten och bröt nacken
  • Kanto - 03-12-2012 Bröt ryggen pga fallande gren

2013

Målade fortfarande på tok för mycket vargbilder. Fick inte förfrågningar lika ofta längre, vilket var skönt, för jag hade inte tid och var tvungen neka alla som frågade, även om jag ville hjälpa alla. Blev under sommaren medlem i Numooris Crew som moderator, och målade såväl kartan som många områdesbilder och bakgrunder till ett par av sidans utseenden under året. Skapade flocken Jägarna och började In Character med Dimitrij att söka medlemmar.

Karaktärer skapade

  • Modig
  • Ghadam

Karaktärer som dog

  • Phol - 07-05-2013 Mördad av Firdrach (Lainadan)

2014

Började året med att ge sidans logga lite detaljer för att matcha särskilda högtider. Fortsatte att bidra med områdesbilder, storleksbilder till ras-sidan och bakgrund till forumet. Spred ut Khrps (magikarps) över hela forumet under 1a April. Startade officiellt IC flocken Jägarna i April. Hade sjuka mängder arbete på universitetet under hösten, så fick inte jättemycket gjort på Numoori under den tiden. Höll i en halloween-tävling, delad i två delar för bild och text, under Oktober-November. Höll till stor del i Vinter Eventet "Norrskenet" tillsammans med de andra ur Crew, och bidrog med såväl text som design av sidan, inkluderande flera bakgrunder till sidan, under eventets gång.

Karaktärer skapade

  • Yargol
  • Arno
  • Umbra (skapades men startades inte under 2014)
  • Laali

Karaktärer som förvann/dog

  • Razios - 04-05-2014 Försvann i havet mellan Tadaar och Kawazatriskogen
  • Kele - 17-07-2014 Sparkad i huvudet av en ren, fick blodförlust och hypotermi
  • Detrena - 10-08-2014 Var en zombie och föll i bitar

2015

Hade under första halvan av året galet mycket att göra med universitets-studier. Rick-rollade medlemmar under 1a April genom att lägga musik på index-sidan, och målade om en del avatarer med små skämt. Under året kom även ett flertal av mina karaktärer att utvandra från Numoori, varav mina två äldsta Numoori-karaktärer lämnade landet. Höll till stor del i Sensommar Eventen på sidan och bidrog med många bilder, såväl till hela eventet, till områden som bakgrunder till sidans design. Var under årets senare hälft mindre aktiv pga händelser irl.

Karaktärer skapade

  • Even

Karaktärer som lämnade landet

  • Azazel - 12-04-2015 Utvandrade och lämnade Numoori
  • Cuywendz - 22-07-2015 Utvandrade och lämnade Numoori
  • Bivlinde - 22-07-2015 Utvandrade och lämnade Numoori
  • Doris - 06-10-2015 Utvandrade och lämnade Numoori i jakt på Alice

2016

Ett i början väldigt tyst Numoori-år från min sida pga händelser irl. Spelade musik på sidan, samt bytte ut många spelares avatarer till våldsamt vibrerande varianter med googly-eyes under 1a April. Bidrog med text och bild till pågående event. Uppdaterade flera bilder till sidans områden och raser, samt städade och såg över en hel del text och kod till informationssidorna. Varken skapade eller dödade/utvandrade några vargar det här året.

2017

Började som vanligt året med en del uppdateringar: Bytte ut alla sidan smileys till vargar istället för standard, 1a April hände, bytte till nytt vårtema med ny bakgrund, uppdaterade kartor och flockar, samt en del uppdateringar av informationssidor och html. Skapade snabblänkar på flera av informationssidorna, och uppdaterade med flera nya områdes- och rasbilder. Flyttade till ny hemort och försökte balansera två jobb, commissions, Numoori och livet generellt.

Karaktärer skapade

  • Airi
  • Haru

Karaktärer som lämnade landet

  • Modig - 29-01-2017 Utvandrade och lämnade Numoori tillsammans med Jaro

2018

Det har knappt gått två månader, men året börjar starkt med flera uppdateringar. Gjorde en städning av medlemslistan, uppdaterade flera raser med nya bilder, var med och sorterade forumet och uppdaterade flera områden med nya bilder. Är med och håller på att skapa en ny informationssida. Mer om detta kommer. Jobbar för nuvarande på tre olika jobb och är väldigt trött.

Karaktärer som återinvandrade

  • Azazel (endast tillfälligt för att avsluta historia)

Onödigt vetande