FANDOM

Sannistäppare
Basfakta
Namn Sannistäppare/Solvarg
Storlek Liten - Medel
Vanliga krafter Solenergi, Jord
Färger Grå till gula i grundfärg, ofta med ränder på benen och en mörkare ål över ryggen
Övriga karaktäristiska drag Hyena-lik kropp
Styrkor Klarar varma klimat och att vara utan vatten länge. Uthålliga vandrare
Svagheter Kyla och kalla klimat
Historia
Härstamning Unknown
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej

Särpräglade drag

Fysik

Sannistäpparen ser vid första anblicken väldigt mycket ut som en hyena, trots att de inte är besläktade med dessa. De har en kraftig bröstkorg, med plats för stora lungor och ett stort hjärta. Bakkroppen sluttar vanligen något, och benen är starka. Deras öron är något större än den vanliga vargens. Huvudet, käkarna, hals och manke är kraftiga och starka. Deras sluttande rygg och kraftiga bakben har gett dem en speciell gång och löpsteg där de med kraft kan skjuta ifrån och attackera byten och fiender.

Mentalitet

text

Magier

Sannistäpparna har utvecklat en egen blodsätt, som gett dem smeknamnet solvargar. De har lärt sig utnyttja solens energi till sin egna vinning och styrka, där solen gör dem snabbare och uthålligare, och de har lägre kroppstemperatur än andra vargar för att solens energi gör dem så varma. Dock så gör det dem till extra känsliga för kyla, och de kan tycka att det blir kallt redan på vanliga nätter där de gärna ligger tätt intill varandra. Andra element och krafter dyker sällan upp bland dessa vargar då de redan har solkrafterna, men de brukar ha lättare för att få jord. Till skillnad ifrån månvargarna så ligger det inga religioner bakom deras solkrafter.

Övriga färdigheter

text

Historia och utveckling

Den Tidiga Åldern

text

Den Mörka Åldern

text

Kraftåldern

text

Modern Tid

meeer text

Övrigt

text