FANDOM

Område: Sienna
Savannen
Bild av MoonPhanter
Geografi
Namn Sienna
Storlek 22 mil från öst till väst. 35 mil från norr till söder.
Angränsande Områden Acheratiskogen,

Stranden,
Öknen,
Döda Skogen,
Eldskogen

Klimat Varmt året om. Torrt och ogästvänligt under sommar och vinter, med mycket regn och blomstrande växtlighet under våren och höstens regnperioder.
Djurliv Ett rikt djurliv med allt från elefanter och noshörningar, zebror, giraffer, svin, gnuer, gaseller och antiloper till gamar, hökar, småfåglar, gnagare av en mängd slag och reptiler. Lejon, leoparder, geparder och hyenor.
Flockar Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Utformning

Sienna är Numooris stora savann. Här växlar klimatet mellan två torrperioder och två regnperioder. Under vintern och sommaren är platsen nästan obarmhärtigt varm. Växterna gulnar och luften blir torr. Vattendragen torkar ut och lämnat leriga vattenhål där många djur samlas i samförstånd för att dricka, växtätare som köttätare. Under vår och höst infaller årets båda regnperioder. Då rullar tunga moln in från havet och släpper mer regn än på många andra platser i landet. Växtligheten grönskar, blommor blommar och hundratals floder och bäckar fylls tills de svämmar över. Ovädret för även med sig en hel del åska, och det är inte helt ovanligt att se blixten slå ner i ensamma träd i de öppnare delarna av savannen.

En stor del av Sienna består av öppna grässlätter, men en lika stor del hyser många olika sorters buskar och träd. Stora snår med tjockbladade buskar, högresta träd, taggiga plantor och många fruktbärande växter utgör en hemvist för många av savannens stora djur, som elefanter och noshörningar.

Klimat

Varmt året om. Torrt och ogästvänligt under sommar och vinter, med mycket regn och blomstrande växtlighet under våren och höstens regnperioder.

Fauna

Ett rikt djurliv med allt från elefanter och noshörningar, zebror, giraffer, svin, gnuer, gaseller och antiloper till gamar, hökar, småfåglar, gnagare av en mängd slag och reptiler. Lejon, leoparder, geparder och hyenor.

Flora

Kommer.

---

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Legender och myter

---