FANDOM

Skuggvarg
Basfakta
Namn Skuggvarg
Storlek Liten
Vanliga krafter Skuggor
Färger Mörka, vanligen grå eller svarta, men varierar
Styrkor Kamouflage i skuggor
Svagheter Ljus
Historia
Härstamning Unknown
IRL
Skapare Unknown
Krävs Tillstånd Nej

Särpräglade drag

Fysik

En skuggvarg skiljer sig inte fysiskt från en vanlig varg, annat än att de ofta är mörka till färgen. Alla skuggvargar är dock inte svarta eller grå, även om de färgerna är vanligast.

Mentalitet

De är ofta tysta och ensamma vargar som trivs med att bli lämnade i fred.

Magier

Skuggvargarna har en egen blodsätt; Skuggkrafter. De kan styra och forma skuggor, och använda dem för att exempelvis gömma sig själva. Det som de främst har för nytta av sina skuggor är försvar. Att kamouflera sig i skuggor är bland det första en skuggvarg lär sig. Att lära sig att strida med skuggor är mer energikrävande och framför allt svårt att lära sig. Olika vargar kan komma på olika användningsområden för sina skuggor. Det finns historier om vargar som kunnat förvandla sig själva till skuggor, men det är just det - historier. Ingen varg kan upplösas till skuggor.

Övriga färdigheter

Skuggvargar har fått ett dåligt rykte då de hanterar skuggor. Många vargar skräms av den förmågan, och om man möter en skuggvarg med full kontroll över sina krafter är det inte svårt att förstå varför de har ett sådant skräckrykte. Det är dock inte ovanligt med vänliga skuggvargar, och fördomarna är ofta överdrivna.

Historia och utveckling

Den Tidiga Åldern

text

Den Mörka Åldern

text

Kraftåldern

text

Modern Tid

meeer text

Övrigt

Om en varg har skuggor som kraft har den garanterat skuggvargar i släkten.