FANDOM

Sleazoid
Sleazoid
Basfakta
Namn Sleazoid
Alias/Smeknamn Zoid
O/G/N Neutral
Flock, Rang Qu, beta
Status Levande
Partner Hinata †
Fysik
Ras 50% Skuggvarg, 50% Giftvarg
Biras/attribut Giftvarg
Kön Hane
Ålder 35 m-år
Mankhöjd 73 cm
Vikt Normal
Primär Magi och Ev. Sekundär Magi • Skuggor

• Gift

IRL
Spelas av Zara
Tidigare Spelare Katja
Skapades Adopterades hösten 2009, skapat datum okänt
Aktiv Ja

Text kommer...

Historia

Kommer...

Utseende

Svart med vita tvättbjörnsmönster. Skogsgröna ögon som lyser om natten. Ett halvt vänster framben som han ofta kompletterar med ett skuggben. Kommer mer utförligt...

Personlighet

Kommer...

Krafter

Skuggor

Zoids primära kraft är skuggor. Det är den kraften som är mest utvecklad och som han föredrar att använda. Kommer mer...

Gift

Sleazoid är född som giftvarg, ärvde attributet från sin moders sida som härstammade från en lång rad med giftvargar. Han har aldrig direkt älskar sina gifter, även om han på senare tid har börjat uppskatta deras användbarhet allt oftare. Han har förmågan att kontrollera ganska många gifter nu för tiden, om än de flesta är relativt svaga och inte dödliga till skillnad från det hos många andra giftvargar. Han har väldigt hög resistens mot sina egna och andras gifter och påverkas inte nämnvärt av dem. När han fått i sig andra gifter förut så har det vid två tillfällen resulterat i att mutera hans egna gifter istället för att skada honom.

Han bär på giftkörtlar i munnen och klorna som han kan styra över. Han kan välja om de ska vara aktiva och producera gift, eller avstängda. Han kan också välja vilket sorts gift han vill använda. Han har förmågan att använda flytande gifter, gifter i gasform och även gifter som spottas likt vissa ormar.

Han har en salig blandning av gifter i sin kropp, särskilt i blodet vilket betyder att om någon skulle bita honom så skulle de bli påverkade av det. Detta gift är dock långt ifrån lika koncentrerat som det han aktivt använder och gör på sin höjd andra illamående och svaga. De kan även få balanssvårigheter, yrsel och bli uttorkade. Det kan hålla i sig några dagar beroende på mängden de fått i sig.

Gift: Symptom.

Efterverkningar.

Skadegrad | Sort | Verkningstid

Färglös: En nästan färglös gas som framkallar temporär blindhet och irritation i luftvägarna. Ger ofta huvudvärk och yrsel.

Inga bestående men i efterhand, varar på sin höjd en dryg timme om stora mängder inandades. Klingar av eftersom.

Ej dödligt | Gas | Kort

Grönt: Framkallar extrem ångest och självmordstankar. Påverkar även smärtsinnet vilket får en att känna en otrolig smärta, fysisk och psykisk. Verkar otroligt snabbt.

Effekterna försvinner relativt snabbt då den är så vattning i konsistensen. Lämnar dock efter sig en viss ångest som kan hålla i sig ett par timmar.

Ej dödligt | Lättflytande | Väldigt kort

Ljusblått: Framkallar häftig andnöd och symptom som påminner om paranoia. Går ej att lindra annat än att det med tiden går över. 

Andnöden går över ganska direkt efter att man tagit sig undan från gasen. Paranoian håller i sig i ett drygt dygn, men kan variera åt både längre och kortare. Kan framkalla mardrömmar och hallucinationer även i efterhand, men det är inte ofta.

Ej dödligt | Gas | Direkt

Grått: Framkallar en känsla av tillfredsställelse och hallucinationer är inte ovanligt. Många känner även att de är klarar av allting även om de egentligen blir försvagade och förvirrade av det. Allt för stora/många doser av giftet kan orsaka en hjärnblödning.

Giftet är otroligt beroendeframkallande och så fort som effekterna försvunnit så får man abstinenssymptom med illamående, darrningar och yrsel. Symptomen brukar bli värre och effekterna kortare för varje gång det påverkar en.

Dödligt i stora doser | Flytande | Smygande/Relativt kort

Gult: Ett gift som framkallar kraftiga kramper och skakningar i kroppen. Det kan sätta krafterna i obalans och är även irriterande på huden. 

Kramperna varar endast några minuter, men krafterna kan försvagas och/eller bli oberäkneliga under några dagar om man har otur.

Ej dödligt | Flytande | Medel

Vitt: Detta botemedel kan upphäva effekterna hos de allra flesta gift. Kan även användas som vagt smärtstillande eller infektionshämande medel. Kan läggas på sår för att hjälpa till att stoppa en blödning då det stelnar ett tag efter att ha kommit i kontakt med luft.

Inga negativa effekter. Är inget permanent substitut till läkande växter/krafter, men kan hjälpa ett kort tag.

Ej dödligt | Botemedel, trögflytande | Medel/Lång

Lila: En tjock gas som kan täppa till luftstrupen och framkallar extrema hostattacker. Då den är så pass tjock så är det svårt att se igenom den.

Kan göra permanenta skador på lungor, luftstrupe och slemhinnor vid stora mängder. Lättas inte symptomen genom att antingen avlägsna sig från gasen eller få ett botemedel så kan man dö av syrebrist. Symptomen håller i sig ett kort tag efter att gasen skingrats, men i betydligt lindrigare grad.

Dödligt ibland | Gas | Direkt

Brunt: Ett gift som efter att ha kommit i kontakt med luft sakta men säkert börjar stelna. Det är även otroligt smärtsamt och tar död på hudceller, särskilt päls.

Kan lämna kala fläckar utan päls och ärr som påminner om mindre brännskador efter sig när det avlägsnats. Avsaknaden på päls kan vara permanent eller åtminstone hålla i sig en längre tid. Smärtan sitter i så länge som giftet finns kvar på huden, men klingar av eftersom.

Ej dödligt | Spottande gift | Lång

Mörkblått: Framkallar en brinnande smärta i kroppen då giftet skadar de inre organen. Riktar ofta in sig på nerver och kan därför göra en paralyserad.

Beroende på hur stor mängd som man påverkats av så kan effekterna variera ganska mycket. Allt från känselbortfall till paralysering i olika grader är vanligt. Oftast permanenta skador, men de kan ibland läka med tiden vid mindre mängd gift.

Dödligt i stora doser | Flytande | Medel

Guld: En relativt tunn gas som slår ut känseln och balanssinnet. Allt från att bli bortdomnad till att helt förlora kontrollen. Kan även få den påverkade att se i syne.

Då gasen skingrats så lättar gradvis symtomen och kroppen har hämtat sig helt efter en dryg timme efter en större exponering av gasen.

Ej dödligt | Gas | Direkt

Petrol: Ett väldigt frätande gift som finns i tänder och klor. Det kan även skada luftstrupen på de som inandas giftets lukt. Påverkar slemhinnor och huden otroligt mycket men är vattenlösligt.

Så länge som det får vara kvar på kroppen så kommer det att fortsätta fräta och lämna brännskador efter sig. Då giftet löses upp i vatten så räcker det med ett bad för att bli av med den frätande effekten.

Dödligt i stora doser | Spottande gift, vattenlösligt | Direkt

Rött: Framkallar en extrem huvudvärk, försämrar och slår till sist ut alla sinnen. Täpper igen blodkärlen och syretillförseln i hjärnan. Framkallar slaganfall. Tar död på hjärnan. 

Döden. Går att bota om det görs väldigt snart efter att förgiftningen skett. Har symptomen väl börjat visa sig så är de svåra att stoppa och oftast permanenta.

Dödligt | Flytande | Medel

Svart: Framkallar skakningar i kroppen, okontrollerbara inre och yttre blödningar, organsvikt och extrema smärtor.

Går ej att hela och knappt att bota, en snabb och oerhört smärtsam död väntar offret. Död, kort och gott.

Dödligt | Flytande | Kort

Relationer

För många.

Trivia

Kommer...