FANDOM

Område: Storkärr
Geografi
Namn Storkärr
Storlek 15 mil från öst till väst. Ca 15-16 mil från norr till söder.
Angränsande Områden Byoomi,

Kawazatriskogen,
Solstäppen,
Höstskogen

Klimat Varmt året om, otroligt fuktig och kvav miljö, ofta och långa regnperioder på somrarna
Djurliv Olika typer av förväxta insekter och mycket reptiler. Fåglar och en del djur från Kawazatriskogen hittar ibland ut över området.
Flockar Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Utformning

Storkärr är ett stort, vattensjukt landskap som en gång i tiden tillhörde den intilliggande Kawazatriskogen. Under många århundraden samlades vatten från djungelns och Byoomis många floder i en vid, låg dal här, vilket fick området att bli det kärr som det är idag. Området består till stor del av förrädiskt fuktig och mossklädd mark, där den oförsiktiges tassar lätt kan försvinna ner i djupa hål och lerfyllt vatten. Många sjöar och tjärnar återfinns i det fuktiga området, och en myriad av bäckar och floder flyter långsamt genom den låga dalen. En stor del av växtligheten består av träd med höga rötter, vass och andra vattentåliga växter. På sina ställen täcks den fuktiga marken i täta snår och höga grästuvor. Skogen i området är oftast krokig och risig, och klimatet fuktigt och kvavt i likhet med den närliggande djungeln. Den förrädiska marken och de täta snåren gör platsen väldigt svårframkomlig för större vargar.

Området kallas idag i folkmun för Storkärr, och består till största del av förrädiska kärr, mossor och myrar gör det till ett farligt område att röra sig i. Du måste se dig för, då varje steg kan visa sig leda ner i en dödlig fälla. Om du inte är försiktig så är risken för att plötsligt sjunka djupt genom marken stor, och under mossan och vattnet kommer ingen höra dina rop på hjälp. Den otrevliga sumpmarken har gjort att få av de vanliga rovdjuren har velat leva där, och andra varelser har fått fritt andrum istället. Detta har gjort att oväntade djur har kunnat utvecklas till de mer onormala, växt till obehagliga storlekar och former med inte alltid så trevliga egenskaper och varelserna har skapat sitt egna ekosystem bland mangroveträden. Exempel på djur i onormalt stora storlekar är insekter som trollsländor, spindlar, flugor och flertalet reptiler som ormar och groddjur.

Klimat

Varmt året om, otroligt fuktig och kvav miljö, ofta och långa regnperioder på somrarna

Fauna

Olika typer av förväxta insekter och mycket reptiler. Fåglar och en del djur från Kawazatriskogen hittar ibland ut över området.

Flora

Kommer.

Stora insekter. Mer text kommer.

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Legender och myter

---