FANDOM

Område: Stormstäppen
Geografi
Namn Stormstäppen
Storlek Ca 20-25 mil från öst till väst och norr till söder.
Angränsande Områden Solstäppen,

Kawazatriskogen,
Samudr,
Blodbergen,
Höstskogen

Klimat Torrt och ganska rått område, kyligare ju längre mot havet man kommer, och varmare högre upp mot Blodbergen.
Djurliv Vildhästar, vildsvin, gnagare, rådjur och även grottbjörnar har kunnat söka sig hit.
Flockar Flocken Treontha har en del av sitt revir i områdets östra delar.

Utformning

Stormstäppen kallas den torra sidan av den stora stäppen i sydvästra Numoori. All växtlighet har dock inte dött ut, utan här finns det härdade olivträd och med torrt härdat nästan gulgrönt gräs och även kaktusar ska man kunna finna. Stormstäppen är stort och en ganska så öppen yta, men trots det finns det relativt mycket kullar och ju längre bort från havet man kommer desto grönare blir gräset. Efter vissa regnperioder verkar hela stormstäppen kunna förvandlas till enbart grönska, men förstörs snabbt pga ostabilt väder..
Här sker det mycket plötsliga väderväxlingar med storm och åska inkluderat tromber och tornados som gör området till en farlig plats. Men även stormstäppen kan ha soliga och varmare dagar, men det är extremt ovanligt att det står helt vindstilla.

Klimat

Torrt och ganska rått område, kyligare ju längre mot havet man kommer, och varmare högre upp mot blodsbergen. På vintern kan det vara frostiga mornar och snöa lite, men snön ligger aldrig kvar. Kan även regna mycket under vintern.

Fauna

Vildhästar, vildsvin, gnagare, rådjur och även grottbjörnar har kunnat söka sig hit. 

Flora

Kommer.

---

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Flocken Treontha har en del av sitt revir i områdets östra delar.

Legender och myter

---