FANDOM

Område: Tårarnas Träd
Tårarnas träd wip
Bild av MoonPhanter
Geografi
Namn Tårarnas Träd
Storlek Ett hundratal meter tvärs över.
Angränsande Områden Kawazatriskogen,

Solstäppen

Klimat Varmt och fuktigt.
Djurliv Samma som de angränsande områdena.
Flockar Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Utformning

På gränsen mellan Kawazatriskogen och Solstäppen ligger ett stort, uråldrigt träd som kallas för Tårarnas Träd. Området runtom trädet är förvånansvärt öppet, trots att platsen till stor del på nära håll omringas av Kawazatriskogens djungel. Platsen är inte mer än ett par hundra meter tvärs över, och i dess mitt reser sig det stora trädet och kastar sin skugga över marken. Det rinner ett mindre vattendrag förbi trädet. Tårarnas Träd är äldre än alla andra växter i området, med en väldigt tjock stam och en enorm krona.

Klimat

Varmt och fuktigt, omgivet av Kawazatroskogens djungel och öppet ut mot Solstäppens blomklädda vidder.

Fauna

Ett rikt djurliv bestående av såväl Kawazatriskogens som Solstäppens olika djur.

Flora

Samma som de omgivande områdena, Kawazatriskogen och Solstäppen.

Tårarnas träd är ett landmärke i sig.

Historia

Skapelse och utformning

---

Flockliv

Här bor ingen officiell flock från Numoori.

Legender och myter

Legenden säger att trädet var den allra första växt som Skapelsegudarna skapade i Numoori. Legenden talar också om en själ som ska ha blivit inlåst i trädet för många århundraden sedan, och som numera är ett med trädet. Under månens sken kan den som lyssnar ibland höra en vacker, men sorgsen sång komma från trädet, och ingen kan helt förklara var den kommer ifrån.