FANDOM

Vren
Vren 2018
Basfakta
Namn Vren
Storlek Stor - Mycket stor
Vanliga krafter Mörker, telepati
Färger Mörka, enfärgade
Övriga karaktäristiska drag Långa, starka kroppar med stora tassar.
Styrkor Ofta skickliga kraftbrukare. Extra starkt luktsinne.
Svagheter Ljuskänsliga, skyr elden, kan störas ut av kraftiga dofter. Arrogans och trångsynthet.
Historia
Härstamning --
Sub-raser Ragana
IRL
Skapare Lullu
Krävs Tillstånd Nej*

Läs villkoren för vrenkorsningar längst ner.

Särpräglade drag

Fysik

Vrenen är ett vargliknande djur som i likhet med räven egentligen inte är en varg, även om det tillhör hunddjuren och i folkmun oftast kallas för varg. Det är ett långbent djur, med längre kroppsform än vargens. De har längre öron, en lång kropp och långsmal svans. Bakbenen är lite längre än frambenen, vilket ger vrenen starka språng.

Trots sin avlånga skepnad så är vrenen inte tunn, utan snarare kraftigare byggd med starka ben, stora tassar och kraftiga klor. Ansiktet är också avlångt, men inte så tunnt att bettet blir svagt. Vrenen har också ett väldigt skarpt luktsinne, med näsborrar som sträcker sig längre upp på sidorna av nosen än hos en varg.

Vrenens ögon är ljuskänsliga, och de ser bättre om natten än om dagen då de lätt bländas av starkt ljus. De har ofta mörkare fält runtom ögonen som hjälper dem att dämpa det ljus som släpps in i ögonen. En del vrener har en blek hinna över pupillen som kan göra att de ser blinda ut vid första ögonkastet.

Vrenens fäll är övervägande kort och slät. Pälsen är tunn och anpassad till ett varmare klimat. Den kan vara längre om svansen, om än fortfarande tunn, och sticker ofta upp i långa testar mellan skuldrorna.

Vrenen ofta enkelt färgad i mörkare toner, och det är sällan en vren har några extrema mönster. Lättare skiftningar kan förekomma.

Mentalitet

Det är få raser som kan uppfattas så trångsydda och arroganta som vrenen. De ser ofta sitt blod som renare, och strävar efter att hålla det så rent som möjligt.

Inom vissa delar av vrensläktet har den så kallade renblodigheten gått så längt att valpar fostras in i en tro om att de är bättre än andra bara för att de är vrener.

Dock behöver inte en vren vara arrogant eller nästintill elak bara för sin ras skull, utan mycket hänger på uppfostran. I grunden är vrenen ett stolt djur, men stoltheten kan lätt övergå till något mycket mörkare.

Magier

Vrenen, om än inte nödvändigtvis ett ondskefullt djur, har ofta krafter som kan uppfattar mer på det mörka eller grå spektrumet än det ljusa. Det kan handla om krafter som påverkar andras sinnen, eller manipulera mörker.

Det finns även krafter så som charm eller former av telepati eller minnesmanipulation.

Vrenen har aldrig eld som kraft.

Historia och utveckling

Den Tidiga Åldern

text

Den Mörka Åldern

text

Kraftåldern

text

Modern Tid

text

Övrigt

Vrener har väldigt svaga gener, och vrenkorsningar med mindre än 25% vrenblod ärver inte längre några vrendrag. Det existerar därför inga vrenkorsningar med mindre än 25% vrenblod, utan det räknas då som at vren-generna faller bort.

Vrenkorsningar

OBS! Inga vrenkorsningar får skapas utan att vara födda av spelade föräldrar! Nyskapade vrenkaraktärer måste vara renrasiga. Vrenkorsningar får endast skapas om de är födda i Numoori av karaktärer i Numoori.